28.5.2020 Tarinat

ASIAKASTARINA: Motonet – työntekijöitä, joista halutaan pitää kiinni

Motonet on Eezyn kautta saanut hankittua hyviä työntekijöitä aina, kun lisäkäsien tarvetta on ilmennyt. Motonet on ollut tyytyväinen Eezyltä tuleviin työntekijöihin ja yhteistyö on toiminut erittäin hyvin. Valtakunnallista yhteistyötä onkin tehty jo vuodesta 2012 lähtien toimittamalla henkilöstöä Motonetin myymälöihin ympäri Suomen. Laaja ja monipuolinen yhteistyö kattaa myös Broman Groupiin kuuluvan logistiikkakeskuksen, Broman Logisticsin.

Reippaita työntekijöitä sesonkeihin, extraajiksi ja vakinaiseksi asti

Kaarinan Motonetin apulaispäällikkö Markus Keskitalo kertoo Eezyn tarjoavan heille henkilöstöön lisäapua esimerkiksi sesonkiaikoina. Motonet työllistää myös opiskelijoita, jotka tekevät töitä viikonloppuisin ja iltaisin extravuoroja.

”- Olemme työllistäneet kesäisin reippaita ja innostuneita nuoria, jotka työskentelevät meillä varaston ja myymälän puolella asiakaspalvelu- sekä kuorman purun tehtävissä. Vakinaistimme myös Eezyn tekijän, sillä siitä oli etua, että hän oli työskennellyt meillä jo kesällä. Talon tavat olivat valmiina hallussa”, Keskitalo kertoo.

Vastuullista työskentelyä

Motonetin työntekijältä vaaditaan tarkkuutta ja numeroiden pyörittely pitää olla hallussa. Lisäksi tarkkuus, huolellisuus, iloisuus ja ystävällisyys kuuluvat asiakaspalvelutyöhön.

”- Kun myymälään tarvitaan lisää henkilökuntaa, käymme tarpeet esimiehen kanssa läpi. Eezyn kautta palvelu on nopeaa ja apu saapuu muutamassa päivässä. Olemme saaneet todella hyviä työntekijöitä. Toivomme, että tekijät jatkavat Eezyllä, jotta voimme kutsua töihin samoja tekijöitä tarvittaessa”, Keskitalo jatkaa.

Nappiin menneet henkilöstövalinnat

Myös Salon Motonet on kiitellyt työntekijöitä ja on antanut heistä positiivista palautetta Eezylle.

”- Hoidan perehdytyksen varaston puolelle. Eezyn kautta tulevat työntekijät ovat olleet hirvittävän mukavia perehdytettäviä. Olemme saaneet sellaisia työntekijöitä, keitä olemme hakeneet ja perehdytys on sujunut nopeasti”, kuvailee Salon Motonetin varastovastaava Jesse Mäki.

Tyytyväisiä työntekijöitä pidetyn työnantajan palveluksessa

Onnistuneen työilmapiirin salaisuus on se, että sekä työntekijöitä että työnantajaa kunnioitetaan ja työpaikalla vallitsee molemminpuolinen luottamus. Jesse Mäki kertoo, että Motonetin luotettavuus työnantajana näkyy myymälässä tyytyväisinä työntekijöinä ja iloisena asiakaspalveluna.

”- Motonetin ilmapiiri on siksi niin hyvä, koska meillä on avoin ja rehellinen työilmapiiri sekä luotettava työnantaja. Fiilis välittyy asiakkaille siitä, kun meillä työntekijöillä on hyvä yhteishenki ja auttamisen meininki. Silloin myös asiakaspalvelu on rennompaa. Kaikista parhaimmat työpäivät koostuvat siitä, kun saa luotua hyvän fiiliksen asiakkaalle ja myytyä sen kokonaisuuden, mitä asiakas tulee hakemaan”, Mäki tiivistää.

Motonet Oy

  • Motonet on osa Brouman Group Oy:tä, joka pitää sisällään esimerkiksi myös Broman Logisticsin ja AD- varaosamaailman.
  • Tavallisen kokoisessa Motonet-myymälässä on 50 000 tuotetta taloustavaroista puutarhatavaroihin ja auton varaosiin.
  • Motonetissa on työntekijöitä noin 1500 henkilöä.
  • Motonet-myymälöitä on Suomessa reilu 30 kappaletta, jonka lisäksi Motonetillä on yksi myymälä Tallinnassa.
Tarinat