Mediaplanet kokee urheilijoissa olevan paljon potentiaalia työntekijöinä
Eezy United tarjoaa urheilijoille mahdollisuuden hyödyntää kilpaurheilusta tuttuja vahvuuksia myös työelämässä. Mediaplanet Oy on yksi Eezy Unitedin kanssa yhteistyössä toimivista yrityksistä, jotka näkevät urheilijoissa olevan paljon potentiaalia myös työntekijöinä. Mediaplanetin liiketoiminnan kehitysjohtaja Justus Nurmi tiivistää urheilijat työntekijänä kolmella sanalla: ”Hyvä asenne, joukkuepelaaja ja voitontahto”.
– Me koemme urheilijat työntekijöinä isoina mahdollisuuksina. Urheilijan mentaliteetti ja asenne ovat sellaisia, mitä myyntityössä tarvitaan paljon. Eezy Unitedin konsepti kiinnosti ja halusimme lähteä kokeilemaan tätä. Yhteistyö on sujunut todella hyvin ja erityisesti kommunikaatio, kun saamme aina heti tiedon uusista sopivista hakijoista ja pääsemme etenemään nopeasti, Nurmi kommentoi alkutaipaletta Eezy Unitedin kanssa.
Mediaplanet on yksi Euroopan johtavia sisältömarkkinoinnin tuottajia ja yrityksellä on toimintaa tällä hetkellä 12 maassa ympäri Eurooppaa, sekä New Yorkissa ja Torontossa. Mediaplanet tekee kohdennettua sisältömarkkinointia monikanavaisesti. Yrityksen tuottamia kampanjoita näkyy esimerkiksi printissä Kauppalehdessä, Helsingin Sanomissa ja Hufvudstadsbladetissa ja diginä eri kanavissa esimerkiksi videoina tai podcasteina. Mediaplanetin suurimpia vahvuuksia on se, että he toteuttavat kampanjoista noin puolet journalistisena, puolueettomana sisältönä ja puolet taas yrityksen kanssa tehtynä yhteistyönä.
Jääkiekkoilijasta projektipäälliköksi
Pitkän uran jääkiekkoammattilaisena pelannut Ossi Saarinen laittoi viime keväänä hokkarit naulaan ja lähti etsimään uusia haasteita työurallaan. Kuusi viimeistä vuotta ulkomailla kiekkoillut Saarinen kokee uranvaihdoksen poikkeuksellisista oloista huolimatta sujuneen yllättävänkin helposti.
– Pelasin viimeiset kaudet ulkomailla ja olin päätöksen lopettamisesta tehnyt jo ennen viime kauden alkua. Viime kausi sitten loppui täysin seinään koronan takia, ja otin kauden jälkeen happea, ennen kuin aloin miettiä uutta uraa, Saarinen kuvailee jääkiekkouran päättymistä.
Kun Saarinen oli saanut otettua tarpeeksi aikaa itselleen ja perheelleen pitkän urheilu-uran jälkeen, työllistyminen Eezy Unitedin kautta onnistui nopeasti:
– Kesällä Antti-Jussi Niemi otti minuun yhteyttä, kun laitoin sosiaaliseen mediaan postauksen urani päättymisestä. Silloin oli vielä hieman aikaista itselleni miettiä työkuvioita, ja sanoin palaavani asiaan myöhemmin. Syksy tuli, ja otin yhteyttä Niemeen uudelleen ja pääsin nopeasti aloittamaan uudet työt Mediaplanetilla projektipäällikkönä. Olen todella kiitollinen Eezy Unitedille siitä, kun he auttoivat minut uuteen alkuun ja olivat yhteydessä minuun.
Saarisen työnkuvaan kuuluu esimerkiksi myyntiä ja asiakkaiden kontaktointia, ja tällä hetkellä hän hoitaa myös ensimmäistä omaa kampanjaansa. Taustalla hänellä on opintoja Haaga Heliassa myynnin ja markkinoinnin puolelta, jotka hän kokee eduksi tässä työssä. Tällä hetkellä entinen kiekkoilija haluaa keskittyä täysin työhönsä ja antaa sille kaikkensa.
Pukukopin vaihtuessa avokonttoriksi Saarinen ei kuitenkaan koe suurta eroa näiden kahden välillä:
– Joka päivä on todella kiva tulla töihin, aika samalla tavalla, kun ennen oli kiva astua pukukoppiin. Nyt pukukoppi on vaihtunut avokonttoriksi, mutta huumori ja vähän samanlainen ilmapiiri kuin joukkueurheilussa on vahvasti mukana myös täällä.
Kuva: Aino Mäki / Mediaplanet
Blogikirjoitukset