Työntekijähaku – löydä työntekijöitä nopeasti ja helposti Eezyn sovelluksen avulla
Eezy Asiakkaat -sovellus tarjoaa yrityksellesi kaikki työkalut pitkäaikaisten työvoimatarpeiden täyttämiseen ja työvuorotilausten nopeaan ja helppoon hallinnointiin. Kun työntekijähaku on akuutti, saat tilattua juuri tarpeitasi vastaavat tekijät muutamalla klikkauksella työsuhteen kestosta riippumatta.
Mikä on Eezy Asiakkaat -palvelu?
- Tilaa osaavat työntekijät yrityksesi työvoimatarpeisiin
- Tekoäly yhdistää nopeasti oikean työntekijän yrityksesi tarpeisiin
- Tuo Eezyn parhaat työntekijät käden ulottuvillesi
- Kaikki työtilaukset ja tieto yhdessä paikassa
- Käytettävissä 24/7
Ota käyttöön Eezy Asiakkaat -palvelu ja nauti uuden aikakauden tavasta resursoida töitä.

Eezy otti jättiläisen loikan ja mullisti henkilöstön hankkimisen etenkin nopeisiin tarpeisiin: ”Olemme hereillä 24/7”
Eezy Henkilöstöpalvelut on toimialansa ensimmäinen yritys, joka käyttää tekoälyä henkilöstövuokrauksen prosessissa kokonaisvaltaisesti, aina töiden ja osaajien yhdistämisestä palkanmaksuun ja laskutukseen.” – Eezyn digijohtaja Päivi Salo.
Ilmoita osaajille, että yritykselläsi on työtä tarjolla
Pidempiaikaisen työvoiman lisäksi voit tilata Eezy Asiakkaat –sovelluksen kautta tekijöitä myös yksittäisiin työvuoroihin. Näin se toimii:
- Tee tilaus. Ilmoita sovelluksessa yrityksesi tarjoama työ, sen sijainti ja ajankohta. Yksittäiset työvuorotarjoukset lähtevät sopivimmille osaajille automaattisesti ja viiveettä kellonajasta riippumatta.
- Tekoäly etsii sopivia työntekijöitä. Kun teet tilauksen, palvelu etsii tekoälyn avulla sopivimmat työntekijät haastateltujen ja perehdytettyjen osaajiemme joukosta jopa keskellä yötä.
- Työntekijä hyväksyy työtarjouksen. Kun sopiva osaaja hyväksyy työtarjouksen sovelluksessaan, hän on valmis tekemään työn!
Vinkki! Voit myös tarjota sovelluksen kautta itse vuoroa suoraan tutulle työntekijälle.
Miten saan Eezy Asiakkaat -palvelun käyttööni?
Jos olet jo Eezyn asiakas, saat uuden tilauspalvelumme automaattisesti käyttöösi viimeistään alkuvuodesta 2025. Tilausjärjestelmä otetaan käyttöön vaiheittain. Tarkempia tietoja saat Eezyn yhteyshenkilöltäsi.
Tulemalla Eezyn asiakkaaksi saat käyttöösi alan ylivertaisen tilausjärjestelmän. Jätä meille yhteystietosi, niin keskustellaan lisää.
Kokemuksia helppokäyttöisestä sovelluksesta
Petra Saarela toimii ISS:llä apulaisravintolapäällikkönä Ouluun kuuluvien Kiimingin, Jäälin ja Kontion alueilla. Hänen vastuullaan monipuolisessa työnkuvassa ovat sekä oma viisikymmenpäinen henkilökunta että parisenkymmentä ravintola- ja siivouskohdetta.

Tuuraajien hankkiminen on yksi Saarelan työhön kuuluvista tehtävistä. Se haukkaa ajankohdasta riippuen, etenkin flunssakautena, jopa pari tuntia päivässä. Hänellä on ollut uusi sovellus pilottikäytössä huhtikuusta 2024. Parasta sovelluksessa on Saarelan mukaan helppokäyttöisyys.
Sovelluksen yksi etu on se, että näen siltä meille aikaisemmin tehdyt vuorot ja niitä koskevat tiedot. Se helpottaa sopivan henkilön löytämistä. Etenkin ilta-aikaan on hienoa, että vuoron voi avata itse. Joskus saatan myös suoraan soittaa tällaiselle työntekijälle, ja jos aika sopii, avaan vuoron eikä asiaa tarvitse kierrättää Eezyn työntekijän kautta”, Saarela kertoo.
”Näemme, tarvitseeko henkilö perehdyttämistä ja jos tarvitsee, onko se kokonainen päivä vai riittääkö mahdollisesti lyhyempi aika. Jos kyseessä on paikka, jossa ollaan yksin, voin siirtää kokeneemman tekijän sinne ja lähettää perehdytystä tarvitsevan paikkaan, josta löytyy sopiva työpari.
Usein sovellukset tupataan täyteen asioita, kun keksitään erilaisia tarpeita, mutta olemme olleet positiivisesti yllättyneitä siitä, miten pelkistetty Eezyn sovellus on. Siitä on karsittu turhat asiat pois ja kaikki oleellinen on jätetty”, Saarela kuvaa.
Tämä on hänen mukaansa tärkeää myös siksi, että käyttö on helppoa ja mukavaa myös vähemmän tietotekniikan kanssa tekemisissä olleille työntekijöille. Siilojen purkamisen ja ”matchien” löytymisen laajemmasta joukosta Saarela näkee erittäin tervetulleena.
Työntekijöiden tilaaminen ei ole koskaan ennen ollut näin helppoa
Eezyllä, ja sen myötä asiakkaiden työpöytien äärellä, eletään historiallisia hetkiä. Täysin uudella tavalla suunniteltu ja digitalisoitu työnkulku sekä siihen liittyvät sovellukset tulevat ensimmäistä kertaa laajempaan käyttöön marraskuussa 2024. Järjestelmä nopeuttaa tilaamista ja työvuorojen täyttämistä, vähentää muistinvaraista silpputyötä ja auttaa keskittymään olennaiseen – ihmisiin.
Harva suomalainen yritys on lähtenyt digitalisoimaan koko toimintaketjuaan vastaavalla tavalla.
Kahden vuoden ajan työstetty järjestelmä hyödyntää digitalisaation ja tekoälyn parhaita paloja. Tilaajat käyttävät omaa sovellustaan, työntekijät omaansa, ja Eezyn asiantuntijoilla on oma käyttöliittymänsä. Kaikki osaset toimivat taustalla saumattomasti yhteen.
”On tyypillistä, että sovelluksia luodaan asiakas- tai työntekijärajapintaan. Meillä ajatuksena on, että pyritään digitalisoimaan koko liiketoimintaprosessi. Halusimme lähteä miettimään, miten perinteisesti manuaalista tekemistä voisi tehdä digitaalisin keinoin ja viedä näin liiketoimintaamme eteenpäin”, kertoo Eezyn digijohtaja Päivi Salo.
Ensin muotoiltiin toimintamalli ja sen jälkeen suunniteltiin sille sopiva järjestelmäkokonaisuus. Mukana suunnittelutyössä ja testaamisessa on ollut niin Eezyn asiantuntijoita, asiakkaita eri toimialoilta kuin työntekijöitäkin. Koeponnistusta on tehty pienemmissä erissä, jolloin mahdolliset lapsenvaivat on saatu esille ja korjattua.
”Teknologia on täysin omissa käsissämme, mitä monella ei ole. Uskon, että tämä muodostaa meille merkittävän kilpailuedun”, Salo iloitsee pitkän kehitys- ja testausrupeaman jälkeen.

Mielenrauha ja inhimilliset kohtaamiset keskiöön
Eezyn toimeksiannoista jopa neljäsosa on nopeatahtista tarpeiden täyttämistä saman vuorokauden sisällä.
Asiakkaidemme arki on hektistä, etenkin ravintolaliiketoiminnassa ja kaupan alalla. Aamuvuorolaisen sairastuttua myöhään illalla, on tilaaja saattanut joutua odottelemaan vastausta sähköpostiin, ja mahdollisesti aamuun saakka vuorolle tuuraajaa. Mullistavaa on se, että nyt työntekijähaun pääsee tekemään Eezyn sovelluksesta itse. Olemme hereillä 24/7”, Salo kuvailee.
Vuoroa tarjotaan sopivilla profiileilla oleville ja Eezyn HR-asiantuntijoiden haastattelemille tekijöille tekoälyalgoritmin avulla.
Toimialakohtaiset siilot on poistettu. Kun sopiva tekijä kuittaa vuoron itselleen, saa tilaaja siitä saman tien tiedon omaan sovellukseensa. Näin ei tarvitse enää murehtia yön yli, miten työt rullaavat seuraavana päivänä.
”Olemme panostaneet siihen, että tilaaminen on helppoa. Asiakkaille syntyy yhteistyössä tiimimme kanssa tilauspohjia, jolloin tilaaminen on mahdollista parilla painalluksella. Tähtäämme siihen, että jo tilaukselta lähtee tiedot oikein, jolloin loppuvaiheessa säästetään aikaa tietojen haulta ja tarkistamiselta”, kertoo Salo.
Sovelluksessa hoituvat kaikki osaset myös laskutuksesta tuntikirjauksiin ja niiden hyväksyntään sekä palkkakuitteihin. Se toimii yhteydenpitokanavana niin Eezyn kuin työntekijöidenkin suuntaan ja tarjoaa erilaisia raportteja.
”Tavoitteena on se, että kaikki pyörii sovelluksen kautta. Jos vaikkapa tarvittaisiin kolmeksi kuukaudeksi työntekijää rakennukselle, sieltä näkee, miten rekrytointiprosessi etenee. Sovelluksen kautta saa sovittua haastattelut asiantuntijoidemme suosittelemien tekijöiden kanssa.”
Salon mukaan työntekijöiltä on tullut kiitosta muun muassa selkeydestä palkan muodostumisen osalta.
Pyrimme saamaan prosessin eri vaiheet läpinäkyväksi eri toimijoille. Palautteiden perusteella näyttää, että olemme oikealla tiellä.”
Eezyn HR-asiantuntijat taas saavat enemmän aikaa sopivien työntekijäehdokkaiden haastatteluun, kun manuaalinen työ vähenee. Kaikki pääsevät keskittymään siihen, mikä on olennaista.
Tarpeiden ennustamista laadukkaan datan avulla
Järjestelmän kehitystyö ei ole laajemman lanseerauksen jälkeen suinkaan taputeltu. Käyttäjiä kaikilla osa-alueilla kuunnellaan herkällä korvalla ja sovelluksia kehitetään tarpeen mukaan. Erilaisten raporttien tuottamista ja ennusteiden tekemistä kehitetään.
Tulevaisuuden näkökulmasta Eezyn digijohtaja Päivi Salo näkeekin oleelliseksi asiaksi laadukkaan datan, jota järjestelmä alkaa tuottaa.
Järjestelmä ohjaa käyttäjiä täyttämään kaikki tarvittavat tiedot huolellisesti sisään, joten pystymme näin hyödyntämään dataa entistä paremmin.”
Tietoa kertyy käyttäjistä, vuorojen avautumisesta ja täyttymisestä eri alueilla ja ajankohtina sekä monesta muusta toiminnosta prosessin varrelta. Tämä johtaa siihen, että työvoimatarpeita pystytään ennustamaan entistä paremmin ja toimintaa ohjaamaan yhä enemmän datan perusteella.
”Mennään ennustavampaan suuntaan peräpeiliin katsomisen sijaan. Sen lisäksi että helpotamme päivittäistä ruljanssia, voimme tarjota myös pidempiaikaista näkymää ja mielenrauhaa”, Salo toivoo.
Miten Eezyn uusi palvelukokonaisuus toimii?
