Eezy Kauppa Asiakassovelluksesta Eezy Asiakkaat -palveluun
2.6.2025 kaupan alalla päästään ottamaan käyttöön uusi, tekoälyä hyödyntävä digitaalinen palvelumme, joka korvaa hyvin palvelleen Eezy Kauppa Asiakassovelluksen ja extranet.extraajat.fi-palvelun. Uusi järjestelmä paitsi perustuu hyväksi kokemiinne ominaisuuksiin, myös tuo mukanaan aivan uusia mahdollisuuksia.
Samat tutut toiminnot uudessa käyttöliittymässä: Uusi Eezy Asiakkaat kattaa kaikki Eezy Kauppa Asiakassovelluksen ja extraajat.fi-palvelun keskeiset toiminnallisuudet.
Enemmän osaajia käyttöönne: Uudistus yhdistää kaupan alan osaksi koko Eezyn henkilöstövuokrauksen kokonaisuutta, mikä tarkoittaa merkittävästi entistä laajempaa osaajapoolia ja parempia mahdollisuuksia löytää juuri oikeat uudet ja jo perehdytetyt tekijät jopa keskellä yötä.
Palvelun jatkuvuus on turvattu: Uusi järjestelmämme on ollut täydessä tuotantokäytössä muilla toimialoillamme jo useita kuukausia, ja on osoittanut toimivuutensa käytännössä.
Tekoäly, aiempaa kattavammat osaajaprofiilit ja tilauksille määriteltävissä olevat osaamisvaatimukset takaavat, että jatkossa vuoroihin löytyy tutut tai uudet juuri tarpeitanne vastaavat tekijät muutamalla klikkauksella vuorokauden ajasta ja työsuhteen kestosta riippumatta. Tekoäly ei kuitenkaan korvaa ihmisiä, vaan tutut Eezyn yhteyshenkilönne ovat edelleen käytettävissäsi ja tukenasi, jos tarvitset apua.
Olemme organisaationne esihenkilöihin yhteydessä henkilökohtaisesti muutoksen lähestyessä, jolloin he saavat selkeät ohjeet ja opastuksen uuteen järjestelmään. Siihen saakka voitte tilata työntekijöitä meiltä vanhaan malliin.
Asiakasvastaavanne ovat tukenanne koko muutoksen ajan. Jos jokin mietityttää tai haluatte keskustella tarkemmin, me kuuntelemme — ja ratkaisemme yhdessä.
Mikä muuttuu järjestelmän vaihtuessa?
Mikä muuttuu? | Ennen: Eezy Kauppa Asiakassovellus ja extraajat.fi | Jatkossa: Eezy Asiakkaat |
---|---|---|
Vuorojen varaaminen | Vuorot vahvistetaan vasta työtä edeltävänä päivänä. | Hyväksytty työtarjous sitoo heti molempia osapuolia. |
Vuorojen vahvistukset | Voit tilatessasi valita, ilmoittaako Eezy sähköpostitse, push-ilmoituksella vai puhelimitse täyttyneestä vuorosta. | Tilaava esihenkilö saa automaattisesti vahvistusilmoituksen sähköpostiin ja sovellukseen. |
Tehtävänimikkeet, osaamiset ja pätevyydet | Ennakkoon rakennettavilla tehtävänimikkeillä kootaan valmiiksi kaikki vuoron vaatimukset, joihin ei voida erikseen vaikuttaa enää tilausvaiheessa. | Ennakkoon rakennettavilla tilauspohjilla kootaan valmiiksi kaikki vuoron vaatimukset, joita tilatessa voi vielä muokata tarpeen mukaan. |
Laskutus- ja palkanmaksuaikataulu | Palkat maksetaan joka toinen perjantai ja laskutetaan viikoittain. | Laskutamme jatkossa kaksi kertaa kuussa. |
Työntekijäpoolit | Vain Eezy Kauppa Työntekijäsovelluksen käyttäjät käytettävissä. Työntekijäpooleja voi rajata itse vastaamaan kutakin tarvetta mm. osaamisen ja perehdytyksen perusteella. | Kaikki Eezyn työntekijät käytettävissä, työntekijäpooleja rajattavissa vastaamaan kutakin tarvetta mm. osaamisen ja perehdytyksen perusteella. Suurempi työvoima tekee vuorojen täyttymisestä nopeampaa ja varmempaa. |
Vuorojen ”säätö” | Vuoroja siirretään alkamaan eteenpäin jos osaajaa ei löydy. | Voit muokata vuorojen vaatimuksia sallimaan heikompi osaaminen, jos vuoro on tärkeää täyttää ajoissa, tai vuoroa voidaan siirtää alkamaan myöhemmin. Saat jatkossa ajoissa tiedon, jos vuoroa ei saada täytettyä järjestelmästä löytyvillä työntekijöillä. Jos tilaamasi vuoroon ei löydy työntekijää, voit vähentää vuoron vaatimuksia ja lähettää vuorotarjoukset uudelleen. |
Mikä säilyy samankaltaisena?
Vuoron tilaaminen | Vuoron saa edelleen tilattua uuden palvelun sovelluksessa tai selaimessa. Tilauksen voi tarvittaessa tehdä myös soittamalla omalle Eezy-yhteyshenkilölleen. Uuden palvelumme kautta onnistuu myös pidempiaikaisen työvoiman tilaaminen. |
Vuoron tarjoaminen tietylle työntekijälle tai poolille | Vuoroa tilatessasi voit joko antaa tekoälyn tarjota vuoroa kaikille määrittämäsi kriteerit täyttäville ja saatavilla oleville eezyläisille tai tarjota itse vuoroa tutuille osaajille. |
Vuorojen joustomahdollisuudet | Voit edelleen kirjoittaa tilatun työvuoron ”Lisätiedot”-kenttään tiedon, että vuoron työajassa on mahdollisuus joustoon. |
Tehdyn tilauksen muokkaaminen | Mikäli työntekijä ei ole vielä ottanut vuoroa vastaan, voit muokata vuoron aloitus- ja lopetusaikaa. Jos haluat muokata tilausta, johon työntekijä on jo kiinnitetty, ole yhteydessä Eezyyn tilauksen tietojen muokkaamiseksi. Asiakas tai työntekijä voi muokata vuoron työaikoja toteutuneen mukaisesti. |
Tilauksen peruminen |
Täyttymättömän vuoron voi edelleen perua sovelluksessa tai selaimessa. Täyttyneitä vuoroja ei voi perua itse, vaan näiden peruminen hoidetaan välttämättömissä tapauksissa Eezyn yhteyshenkilön kautta asiakassopimuksen mukaisesti.
|
Tieto vuoroon tulevasta osaajasta | Näet sovelluksessa ja selaimessa suoraan täyttyneeltä tilaukselta, kuka on tulossa mihinkin vuoroon. |
Työvuorojen hyväksyntä ja muokkaaminen | Voit tarkastella ja hyväksyä tehtyjä työvuoroja sovelluksessa tai selaimella Tuntikirjaukset-välilehdellä. |
Raportit ja tilastot |
Voit tarkastella palvelusta yhteistyöhömme liittyviä raportteja ja tunnuslukuja. Toimitamme asiakkaillemme edelleen myös erikseen laajempia asiakaskohtaisia raportteja.
|
Usein kysyttyjä kysymyksiä
Toimiiko uusi järjestelmä oikeasti yhtä helposti kuin nykyinen?
Kyllä. Uusi järjestelmämme on kehitetty helppokäyttöisyyttä ajatellen – ja siinä on kaikki samat ydintoiminnot, joita olet käyttänyt tähänkin asti. Käyttöliittymä on hieman erilainen, mutta selkeä. Olemme saaneet hyvää palautetta käyttäjiltä, joiden palautteiden perusteella olemme myös palvelua kehittäneet.
Tarvitsenko uudet tunnukset tai pitääkö opetella kaikki uudelleen?
Kyllä, saat uudet tunnukset ja ohjeet kirjautumiseen sähköpostiisi, ja me opastamme sinut uuden käyttöön – et jää yksin. Peruskäyttö on yksinkertaista ja opittavissa nopeasti.
Meneekö tilaukseni varmasti perille muutoksen aikana?
Kyllä, me huolehdimme siitä että vanhaan järjestelmään avaamasi vuorot siirtyvät sellaisenaan uuteen järjestelmään. 2.6 alkaen voit tehdä tilaukset suoraan uuteen järjestelmään.
Voinko vaikuttaa käyttöönoton ajankohtaan?
Uuden palvelun käyttö alkaa 2.6. Huolehdimme siitä, että siirtymästä tulee sinulla mahdollisimman sujuva ja palvelu toimii ilman katkoja.
Miten nopeasti löydän tekijöitä uudessa järjestelmässä?
Kyllä. Tutuiksi tulleet tekijät löytyvät jatkossakin. Uuden järjestelmän etuna on lisäksi se, että pääset halutessasi hyödyntämään entistä laajempaa osaajaverkostoa.
Kuka auttaa minua, jos tulee ongelma?
Asiakasvastaavasi säilyy ennallaan, ja hän on apunasi koko muutosvaiheen ajan. Lisäksi saat käyttöösi selkeät ohjeet ja tuki on nopeasti tavoitettavissa – puhelimitse ja sähköpostitse.
Voiko tämä muutos vaikuttaa laskutukseen tai hinnoitteluun?
Ei vaikuta. Kaikki nykyiset sopimukset, hinnat ja laskutustavat säilyvät ennallaan. Uudistus ei vaadi sinulta toimenpiteitä näiden osalta.
Saanko edelleen tutut tekijät tilaamiini vuoroihin?
Kyllä. Tutuiksi tulleet tekijät löytyvät jatkossakin. Uuden järjestelmän etuna on lisäksi se, että pääset halutessasi hyödyntämään entistä laajempaa osaajaverkostoa.
Miten taataan, että vuoroihini tulee vain jo perehdyttämiäni työntekijöitä?
Uudessa järjestelmässä saamme rajattua aiempaa paremmin juuri oikeat kriteerit kuhunkin vuoroon, mukaan lukien yrityksenne perehdytys. Mikäli vuoro uhkaa jäädä muuten täyttämättä, voi vaatimuksia löyhentää dynaamisesti.
Mikä on tekoälyn rooli vuorojen täyttämisessä?
Tekoäly etsii perehdytettyjen työntekijöidemme joukosta juuri ne, jotka sopivat avattuun vuoroon. Tekoäly käy läpi, keneltä löytyy tarvittava osaaminen, luvat ja perehdytykset, sekä on vapaana tarvittuun aikaan.