29.10.2020 Blogikirjoitukset

ASIAKASTARINA: Lippu.fi – Välittävä ja tasa-arvoinen työnantaja

Lippu.fi on toiminut Eezyn asiakkaana vuodesta 2019. Tänä aikana Eezy on auttanut eri ikäisten motivoituneiden osaajien rekrytoinnissa erilaisten toimistotehtävien pariin niin kokoaikaisiin työsuhteisiin kuin keikkahommiin. Lippu.fi rekrytoi Eezyn kautta ympäri vuoden, aina tarpeen vaatiessa.

Lippu.fin palvelujohtaja Kati Immonen kertoo, että rekrytointipäätöksiin vaikuttavat esimerkiksi tapahtuma-alan kausivaihtelut ja työntekijöiden liikkuvuus.

-Olemme juuri rekrytoineet Lahteen Lippu.fi TRIO:n, myyntipisteeseen palveluneuvojan ja vahvistamme syksyllä myös Tampereen Contact Center -resurssia. Tällä hetkellä meillä työskentelee Tampereen, Helsingin, Turun ja Lahden toimistoilla yhteensä 28 tapahtuma-alan ammattilaista Eezyn kautta. Heidän lisäksi meillä on 21 keikkatyöntekijää, joiden avulla pystymme vastaamaan tapahtumanjärjestäjien resurssitarpeisiin heidän päivä- ja iltaovimyynneissä.

Lippu.fi pyrkii tarjoamaan ihmisille joustavat työajat eri elämäntilanteisiin sopiviksi. Eezyn kautta työllistyy ammattilaisia moniin eri tehtäviin ja tiimeihin, muun muassa palveluneuvojia, palveluasiantuntijoita, vuorovastaavia, resurssivastaava, talouden assistentti ja markkinointiasiantuntija.

-Kuluttajapalveluiden yksikkö vastaa esimerkiksi Lippu.fin monikanavaisesta kuluttaja-asiakaspalvelusta, yritys-, ryhmä- ja kausikorttipalveluista. Lisäksi autamme tapahtumanjärjestäjiä heidän oman asiakaspalvelunsa sekä yritys- ja ryhmämyynnin tuotannossa joko osittain tai kokonaan ulkoistettuna palveluna. Palvelukanavinamme toimivat puhelin, sähköposti, chat, Facebook ja Twitter. Toimimme myös myyntipisteiden ja R-kioskien tukena.

Tapahtumanjärjestäjiä Lippu.fi palvelee kumppanipalveluiden yksikössä tarjoten apua tapahtumien perustamiseen ja ylläpitoon. Digitoimistosta tapahtumanjärjestäjät voivat tilata monipuolisia markkinointiratkaisuja ja talous huolehtii muun muassa myyntipisteiden ja tapahtumanjärjestäjien tilityksiin ja laskutukseen liittyvistä asioista.

Eezy onnistunut yhteistyön tavoitteissa

Eezyn ja Lippu.fin yhteistyön tarkoituksena on ollut sitouttaa ihmisiä Lippu.fin tavoitteisiin ja päämääriin sekä vähentää samalla vuokrahenkilökunnan vaihtuvuutta. Välillä rekrytointeja tehdään nopeallakin aikataululla.

-Olemme kaikki yhtä Lippu.fi-perhettä, emme erittele ihmisiä toisistaan kulkukorteilla tai sähköpostin etuliitteillä. Voimme tarjota työntunteja joustavasti Lippu.fin ja työntekijän tarpeiden mukaan ja tuntimäärää on mahdollisuus täydentää Eezyn tarjoamilla lisätunneilla muiden yhteistyökumppaneiden tarjonnasta. Meillä on ollut ilo saada eri ikäisiä, motivoituneita ja hyvän asenteen omaavia ihmisiä meille töihin.

Lippu.fi on keskittänyt rekrytointi- ja valintaprosessin Eezyyn.

-Olemme ottaneet käyttöön soveltuvuusarviointeja, joiden avulla olemme löytäneet entistä paremmin meille sopivia ihmisiä. Lisäksi olemme optimoineet yhdessä hallinnollisia prosesseja, jonka myötä laskutus- ja palkanmaksu ovat toimineet oikea-aikaisesti. Virheitä on ollut todella vähän, jotka nekin on saatu heti korjattua.

Kati kertoo, että asiakkuus Eezyn kanssa on toiminut alusta lähtien todella hyvin.

-Olemme löytäneet yhdessä upeita ihmisiä ja meillä on ollut onni saada erityisen hyvä yhteyshenkilö, Jenni Lehtola, hoitamaan Lippu.fin asiakkuutta. Hän hoitaa asiat ripeästi ja oikea-aikaisesti, on aina hyvin tavoitettavissa ja hoitaa sen minkä lupaa. Myös muiden eezyläisten kanssa yhteistyö on ollut alusta asti mutkatonta. Eezyn eduksi voisin mainita myös helppouden hyväksyä tuntikirjauksia ja ajaa raportteja Like It-järjestelmästä. Palkka-aineisto siirtyy sujuvasti laskutukseen ja edelleen virheettömästi palkanmaksuun. Tämä on tuonut toivomaamme tehokkuutta hallinnollisiin toimintoihin.

Asenne ratkaisee työssä menestymiseen

Lippu.fillä halutaan ihmisten tuntevan arvostusta ja tasavertaisuutta – tuli tekijä sitten henkilöstövuokrausfirman kautta tai suoraan talon kirjoille. He tarjoavat kaikille työntekijöille muun muassa laajennetut työterveyspalvelut.

-Olemme pystyneet vaikuttamaan sairauslomapäivien määrään omalla ilmoituksella, olemme pystyneet sopimaan kaikille paikkakunnille lounasruokailumahdollisuudet ja kaikki työntekijät ovat mukana Lippu.fin tulospalkkio-ohjelmassa. Virkistäytymiseen on tarjolla kahvia, teetä ja hedelmiä. Kuntosalilla on mahdollisuus käydä Tampereen ja Helsingin toimistoilla. Kaikki työntekijät ovat tervetulleita yhteisiin tapahtumiin kuten tyhy-päiviin, pikkujouluihin ja toimitusjohtajamme aamukahvitilaisuuksiin.

Lippu.fillä kaikilla on mahdollisuus kasvaa ja edetä omalla urapolullaan. Työtehtävissä vaaditaan kuitenkin can do -asennetta ja yhteistyöhenkeä – hymyä ja paineensietokykyä unohtamatta nopeastikin muuttuvissa tilanteissa. Tässä työssä pääsee tapahtumien näköalapaikalle, ja alalle perehdytetään.

-Toivomme ihmisten sitoutuvan meille pitkäksi aikaa. Osaamisen karttuessa voimme lisätä pikkuhiljaa tehtäviä ja antaa enemmän vastuuta. Tarjoamme ihmisille myös mahdollisuuksia siirtyä työtehtävästä toiseen eri tiimien ja kaupunkien välillä. Totta kai hyvät tietotekniset taidot ja kyky omaksua monia uusia järjestelmiä ripeästi auttavat menestymään tehtävissä. Kokemus tapahtuma-alalta ja asiakaspalvelutyöstä katsotaan eduksi. Palvelemme asiakkaita suomen, englannin ja ruotsin kielellä.

Katin vinkit, miksi Lippu.fille kannattaa tulla töihin:

  • Hyvä työyhteisö, jossa työntekijät viihtyvät.
  • Töissä on kivaa ja meillä pääsee etenemään.
  • Meillä pääsee tapahtumien näköalapaikalle.
  • Perehdytämme jokaisen uuden työntekijän huolellisesti ja jokaiselle tehdään henkilökohtainen perehdytyssuunnitelma.
  • Kaikki ovat tasavertaisia ja kuuntelemme työntekijän toiveita työvuoroista ja tehtävistä. Muuttuvat elämäntilanteet huomioidaan.
  • Palkitsemme ja muistamme työntekijöitämme. Myös vuokratyöntekijät ovat mukana bonusohjelmassa.
Blogikirjoitukset