TYÖNTEKIJÄTARINA – Kaisan unelmaduuni Lippupisteen toimistossa
Lippupisteellä työskentelevät henkilöt ovat kulttuurin ja tapahtumien keskiössä. 30-vuotias Kaisa Ahokas on työskennellyt Eezyn kautta tässä toimistotyössä vuoden ajan pohjakoulutuksenaan merkonomin tutkinto. Millaisia duunimahdollisuuksia tämä festareiden ja tilaisuuksien näköalapaikka tarjoaa?
Kaisa työskentelee Lippu.fillä palveluasiantuntijana. Työ pitää sisällään asiakaspalvelua, monipuolista toimistopuuhaa sekä kausikorttipalveluiden hoitamista.
-Näin Eezyn työpaikkailmoituksen, jossa Lippupiste haki palveluneuvojaa ja päätin hakea. Sain pestin ja olin ehtinyt olla kaksi kuukautta töissä palveluneuvojana, kun meille tuli hakuun palveluasiantuntijan paikka. Päätin kokeilla kepillä jäätä, vaikka olin ollut vasta vähän aikaa talossa. Hyvin kävi, sain lisävastuuta ja työnkuvani laajeni.
Ennen Lippupisteelle siirtymistä Kaisa työskenteli Citymarketissa puhelimen toisessa päässä.
-Työskennellessäni Citymarketissa soitin asiakkaana Lippupisteen asiakaspalveluun ja nyt olen itse vastaamassa samassa numerossa.
Merkityksellistä työtä
Työ Lippupisteellä on ollut Kaisasta mielekästä ja Lippu.fillä kohdellaan työntekijöitä samanarvoisesti –tulee hän sitten vuokratyöyrityksen kautta tai suoraan talon kirjoille. Kaisa kokee tekevänsä merkityksellistä työtä.
-Työ merkitsee minulle arjen rytmittämistä ja saan tehdä sitä, mistä eniten pidän. Teen töitä tällä hetkellä maanantaista perjantaihin ja se tuo arkeen säännöllisyyttä. Meillä on kuitenkin mahdollista sopia lisätöistä, iltavuoroista ja viikonloppuvuoroista, jos tarvitsee esimerkiksi lisätienestejä. Tapahtuma-ala on merkityksellinen ala, koska me myymme ja tarjoamme ihmisille elämyksiä.
Tampereen Lippupisteen konttorissa porisee kahvipannu taukoamatta ja ihmiset ovat hyväntuulisia. Mitkä asiat tekevät Kaisan työpäivästä mielekkään?
-Minulla on ihan mahtavat työkaverit, jotka ovat aina valmiita auttamaan. Joka päivä oppii uutta ja olen kehittynyt tämän vuoden aikana valtavasti, eikä loppua näy. Pidän erityisesti Exceleiden pyörittämisestä ja asioiden organisoinnista ja rytmittämisestä. Olen ylittänyt itseni päivittäisissä ongelmatilanteissa ja saavuttanut ylennyksen. Täällä pärjää, jos on rento, rempseä ja huolellinen työntekijä.
Eezyn kautta toteuttamaan työelämän unelmaa
Työnhaku Eezyn kautta on tehty työnhakijalle helpoksi. Kaisa kertoo hakemuksen tekemisen ja työhaastattelun olleen positiivinen kokemus.
-Eezyn kautta kaikki on sujunut helposti. Kommunikaatio on toimivaa ja yhteyshenkilö tiedottaa akuuteista asioista. Vastauksen mieltä askarruttaviin kysymyksiin saa aina nopeasti. Erityisesti haastattelutilanteesta minulle jäi todella hyvä fiilis. Myös palkka tulee aina ajallaan ja mitään ongelmatilanteita ei ole ollut.
Kaisa pitää Eezyssä erityisesti siitä, että laajan toimialakirjon vuoksi valinnanvaraa on paljon.
-Joskus mietin, olisiko mun mahdollista tehdä myös kaupan alan hommia Eezyn kautta. En ehtinyt vielä siihen junaan, mutta olen joskus harkinnut asiaa.
Tässä pestissä Kaisa kokee, että pystyy tavoittelemaan työelämänsä unelmaa.
-Työelämäni unelma on edetä uralla. Aikaisemmissa työpaikoissa oli mahdollista edetä tiettyyn pisteeseen saakka, mutta täällä on paljon ja vaihtelevasti hommia sekä etenemismahdollisuuksia, joihin kaikilla on mahdollisuus hakea.
Kaisan vinkit haasteellisen asiakkaan kohtaamiseen asiakaspalvelutyössä:
- Hengitä syvään ja pysy rauhallisena, vaikka asiakas olisi tuohtunut.
- Selvitä tilanne juurta jaksaen, missä on mennyt pieleen.
- Mieti ja ratkaise, miten asia korjataan.
- Kerro asiakkaalle mitä, miksi, miten korjataan.
- Pahoittele tilannetta.
- Muista oman asenteen merkitys asiakaspalvelijana ja yrityksen edustajana.